קידום אתרים seperator פרסום באינטרנט seperator שיווק ברשתות חברתיות seperator שיפור יחס המרה ושרשרת המרה CRO seperator שירותים נוספים

עסקת מיקרוסופט ויאהו – כל הפרטים

1/08/09

סוף סוף נסגרה העסקה הכה מדוברת בין יאהו ומיקרוספוט, ומיקרוסופט פרסמו מסמך קצר המתאר בקווים כללים את מהות העסקה. אז הנה הנקודות החשובות ממה שפורסם עד כה ושנאמר גם במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר מכן:

1. טכנולוגיית החיפוש של YAHOO תוטמע ב Bing, והזכויות על האלגורתמים של Yahoo יופקעו לטובת מיקרוסופט. (מנוע החיפוש Yahoo מת באופן רשמי, אבל יתקיים ב Yahoo על בסיס האלגורתימים של Bing).

2. מיקרוספוט "תפצה" את Yahoo באחוז מהרווחים שייעשו תוך שימוש בשירותי מיקרוסופט דרך Yahoo.

3. הפרסום הממומן במנועי החיפוש ינוהל בעיקר ע"י Yahoo אבל על התשתית של Adcenter של מיקרוסופט.

בשורה התחתונה, העולם המערבי איבד מנוע חיפוש, ומייצר למעשה דואופול של שניים – גוגל מול Yahoosoft.שאר מנועי החיפוש, בעיקר בארה"ב עדיין לא נחשבים שחקנים משמעותיים. לגולשים זה לא יעזור, למקדמי האתרים זה יחסוך מנוע אחד פחות להתעסק איתו, וגם המפרסמים ישמחו לדעת שיש פלטפורמת חיפוש אחת לשתי רשתות. כך או כך, Bing ביחד עם Yahoo נוגסים עכשיו בכ 28% משוק החיפוש והופכים בהחלט לשחקן משמעותי.

כל החוזה הזה הוא לעשר שנים, ולא ברור מה יישאר מ Yahoo לאחר מכן. זה הזמן שלה לפתח את כל המוצרים האחרים הנהדרים שלה (Pipes למשל) ולהתחיל לתת פייט אמיתי מול גוגל.

שתפו את הדף

מה אתם חושבים?

לפוסט הקודם בנושא:

לפוסט הבא בנושא: